Friday, February 13, 2009

Antara Dosa Para Perokok - Hancurnya Bumi Palestin!

(Kaki Kayu)

Bersambung dari tulisan saya yang lepas tentang rokok.

Kita tidak begitu 'sakit hati' dan geram kalau mereka yang merokok ni hanya membahayakan diri-diri mereka semata-mata. Kita dah beri penerangan dengan berbagai hujah telahpun disumbatkan ke dalam telinga mereka, sehingga bukan sahaja mereka bosan dengar hujah kita, kita juga bosan dengan mengulangi hujah-hujah seumpama itu, namun yang kita rasa panas hati sebab ada di antara mereka ni yang begitu bersemangat untuk memboikot produk-produk Israel, tetapi tanpa disedari merekalah antara penyumbang kepada ekonomi Israel laknatullah.

Cuba kita bayangkan syarikat rokok telah menyumbang 12 % keuntungannya ke Israel setiap tahun. Sedangkan setiap hari umat Islam membelanjakan 800 juta USD untuk membeli rokok mereka, dengan keuntungan purata 10% atau 80 juta USD sehari. JADI sebanyak 9.6 juta USD duit umat Islam telah masuk ke akaun Israel setiap hari termasuk duit para perokok umat Islam dari Malaysia! Duit inilah juga yang digunakan oleh Israel untuk menceroboh dan membunuh umat Palestin tanpa terkecuali kanak-kanak dan wanita. (Sumber - PPIM)

Apakah kalian tidak merasa berdosa dan bersalah? Kalian telah merosakkan diri-diri kalian dengan membelakangkan ajaran Islam (lihat hadis-hadis dan ayat al-Quran dalam artikel yang lalu) dan seruan imam mazhab kalian sendiri iaitu Imam Shafie (rh) yang kalian agung-agungkan? Kini telah jelas, duit yang kalian keluarkan itu sama ada dengan susah atau senang telah merosakkan dan menghancurkan bumi Palestin melalui tangan-tangan kafir laknatullah, Yahudi dan Israel.

Allah Maha Agong dan Maha Pengasih. Barangkali kerana sifat kasih-sayang-Nya telah memperlihatkan kepada kalian dosa-dosa para perokok dan menginginkan kalian kembali sedar akan dosa-dosa itu dan segera bertaubat. Bukankah setiap dosa itu akan dibalas oleh Allah walau sebezar zarah?

"Barangsiapa yang mengerjakan kebaikan seberat zarahpun, niscaya dia akan melihat (balasan)nya. Dan barangsiapa yang mengerjakan kejahatan sebesar zarahpun, niscaya dia akan melihat (balasan)nya pula." (al- Zalzalah:7-8)



No comments: