Saturday, November 15, 2008

Program Berkhatan Papisma Terengganu Berjaya

(Biro IT)

Kenyir, 14 Nov (Jumaat) - Seramai 29 kanak-kanak di Kg. Basong, Kenyir telah berjaya di khatankan oleh 6 team tenaga pengkhatan termasuk 5 doktor Papisma dan 7 Medical Assistant (MA). Majlis yang bermula pada pukul 9.30 pagi setelah tamat kuliah Jumaat itu telah diadakan di Madrasan Al-Ansar. Alhamdulillah, majlis berkhatan itu telah berjaya ditamatkan kira-kira pukul 12.30 tengahari. Antara anak-anak yang telah dikhatankan ialah anak-anak Mudir Madrasah Al-Ansar sendiri iaitu Ust. Kamaruzaman Abdullah yang berumur 6 dan 7 tahun. Antara tenaga pengkhatan Papisma Terengganu yang memberikan khidmat ialah Dr. Md. Arif, Dr. Rohaizi, Dr. Rosli, Dr. Salman dan Dr. Roslan yang merupakan Pengerusi Papisma Terengganu sendiri.

Setelah itu semua tenaga pengkhatan itu dijamu dengan masakan kampung 'ala Tasik Kenyir' sebelum mereka menunaikan solat Jumaat di Kg. Pasir Dula yang berdekatan.

Program berkhatan itu telah dianjurkan oleh AJK Madrasah Al-Ansar dengan kerjasama Papisma Terengganu. Pengerusi Papisma Terengganu melahirkan rasa syukur dan terima kasih di atas sumbangan tenaga sahabat-sahabat semua dan berharap lebih ramai lagi tenaga Papisma Terengganu akan memberikan khidmat pada masa-masa akan datang.

No comments: