Sunday, November 20, 2011

PAPISMA Terengganu Anjur Program Bersama Prof. Dr. Muhaya

Biro IT

Sabtu 19 November 2011 - PAPISMA Terengganu sekali lagi memahat sejarah apabila menganjurkan Program Motivasi "Bicara Mata Hati" bersama selebriti TV, Prof Dr. Muhaya Mohamad di Permai Inn, Kuala Terengganu. Program yang dibuka penyertaannya kepada seluruh masyarakat itu telah menerima sambutan di luar dugaan. Sehingga hari akhirpun masih ada lagi yang ingin membeli tiket yang berharga RM70/80/100 tetapi terpaksa ditolak memandangkan dewan Permata Ballroom yang boleh memuatkan lima puluh buah meja terpaksa ditambah lima lagi meja dan juga kerusi tanpa meja. Itupun telah ditempah oleh orang ramai.

Sebaik saja kaunter dibuka kira-kira pukul 2.30 petang, ia telah diserbu oleh para peserta yang telahpun menempah tiket melalui wakil-wakil jualan yang dilantik.

YB Hj. Abdul Wahid Endut, Ahli Parlimen Kuala Terengganu mengambil kesempatan bergambar di meja jualan PAPISMA Terengganu yang menjual buku Feqah Perubatan dan cenderahati PAPISMA.

Kelihatan seorang peserta sedang membuat belian yang dikendalikan oleh Dr. Wan Mohd Razin, Timbalan Pengerusi PAPISMA Terengganu.

Para peserta yang memenuhi ruangan dewan sedang menanti majlis dimulakan.

Majlis telah dipengerusikan oleh Dr. Md Arif Ibrahim, Pengerusi PAPISMA Terengganu sendiri.

Prof. Dr. Muhaya Mohamad memulakan ucapannya di rostrum yang disediakan.

Prof. Dr. Muhaya sedang menyampaikan formula-formula perubahan diri dengan gayanya yang tersendiri. Beliau berjalan seluruh pentas, turun ke bawah mengelilingi dewan dan kembali semula ke pentas.

Kelihatan Dr. Wan Mohd Razin dan YB Hj. Wahid begitu teruja dengan ujian-ujian minda yang dibuktikan oleh Prof. Dr. Muhaya.

Banyak soalan yang telah dikemukakan oleh para peserta yang kesemuanya telah dijawab dengan tip-tip dan formula-formula yang cukup menarik.

Sambil mendengar jawapan-jawapan yang diberikan, para peserta dipersilakan menikmati hidangan ringan yang disediakan.

Program berakhir dengan penyampaian cenderahati kepada Prof. Dr. Muhaya yang disampaikan oleh Puan Radziah.

Sebelum pulang, wakil PAPISMA Terengganu, Dr. Tuan Norizan dan Dr. Nor Haizi sempat merakamkan gambar kenang-kenangan bersama Prof. Dr. Muhaya.

Tergambar rasa puas di kalangan para peserta dengan apa yang telah mereka nikmati yang merupakan makanan minda bagi mengubah kehidupan kepada yang lebih baik dan diredhai Allah. InsyaAllah PAPISMA Terengganu akan mengadakan lagi siri motivasi seperti ini pada masa akan datang.

1 comment:

Anonymous said...

Tahniah PAPISMA Terengganu. Rasa teruja sangat dengar Prof Dr Muhaya berceloteh. Harap dpt join lagi sekali nanti