Saturday, July 30, 2011

Liqa' Di Ambang Ramadhan Dan Majlis Kesyukuran

(Biro IT)

Jumaat, 29 Julai 2011 - Liqa' PAPISMA Terengganu di ambang Ramadhan dan majlis kesyukuran sempena kelahiran anak Dr. Wan Mohd Razin dan Dr. Tuan Norizan yang ke-5 telah berlangsung dengan meriah. Majlis tersebut yang diadakan di rumah Dr. Wan Mohd Razin sendiri telah dihadiri oleh ahli-ahli PAPISMA Terengganu dan beberapa orang ahli keluarga tuan rumah serta naqib PAPISMA Terengganu, Ust. Ismail Dagang dan isteri.

Majlis bermula dengan tazkirah yang dipengerusikan oleh Dr. Wan Mohd Razin sendiri.

Seterusnya, Al-Fadhil Ust. Ismail Dagang menyampaikan tazkiranya dengan mengupas tafsir dan pengajaran dari surah Al-Maa'uun.

Ahli-ahli PAPISMA dan para jemputan sedang mendengar tazkirah dengan penuh khusyuk.

Seterusnya majlis menggunting rambut yang disertai dengan bacaan selawat oleh para hadirin dimulakan. Ust. Ismail memulakan majlis menggunting rambut itu.

Hadirin sedang berselawat.

Kelihatan Pengerusi PAPISMA Terengganu, Dr. Md Arif Ibrahim (kiri) dan Mr. Husain juga turut serta dalam majlis itu.

Muslimat dan anak kecil juga bersama-sama menyertai bacaan selawat.

Masing-masing mengambil peluang untuk menggunting rambut bayi kecil anak Dr. Razin itu.

Dr. Md Arif sedang menggunting rambut bayi tersebut.

Seterusnya majlis upacara tahnik dilakukan oleh Ust. Ismail Dagang. Kelihatan beliau sedang mengunyah kurma...

... lalu disuapkan ke mulut bayi ...

Kemudian Ust. Ismail memberi minum si bayi dengan air zam-zam sambil membaca doa. Mudah-mudahan bayi kecil ini nanti menjadi mujahidah Islam terbilang dan menjadi qurrata a'yun kepada kedua ibubapanya, InsyaAllah.

Majlis ditutup dengan doa yang dibacakan oleh keluarga Dr. Wan Mohd Razin.

Majlis diakhiri dengan jamuan tengahari. Muslimin di luar dan muslimat di dalam. "Makan semua ye... kasi habis hidangan ni. Special menu ni!" Barangkali itulah yang sedang diperkatakan oleh Dr. Wan Mohd Razin sambil melayan tetamu.

"Sedap-sedap belake ni... rugi kalau tak makan semua!" Kelihatan Dr. Md Arif sedang melihat-lihat menu hidangan tengahari itu.

"Sedang molek ah... tengah lapar ni. Makan cepat boleh tambah... hehe". Masing-masing sedang menjamu selera.

Mudah-mudahan majlis yang julung-julung kali diadakan ini akan mendapat berkat dan rahmat Allah SWT. Tahniah kami ucapkan kepada pasangan Dr. Wan Mohd Razin dan Dr. Tuan Norizan dan mendoakan agar urusan mereka akan dipermudahkan oleh Allah SWT.

No comments: