.

.

PAPAN KENYATAAN


  • PROGRAM-PROGRAM PAPISMA TERENGGANU AKAN DIMAKLUMKAN DI SINI

    1. Trip ke Kenyir akan diadakan pada: 20-21 Julai 2018 (Jumaat - Sabtu)
    Hubungi: Sdr. Johari (019-9859593)



    ******************************
  • Monday, May 23, 2011

    Meraikan Petugas KKP-9

    Biro IT

    Setelah bertungkus lumus sejak bulan Januari 2011 sehingga terlaksananya Konvensyen Kebangsaan PAPISMA ke-9 (KKP-9), maka sebagai menghargai jasa dan pengorbanan ahli yang bersama-sama menyinsing lengan dan menitiskan keringat, mereka semua diraikan di dalam satu majlis ringkas yang penuh memori di Paradise Deluxe, Pasir Panjang, Kuala Terengganu.

    Tarikh 17 Mei 2011, hari Selasa, ruang makan tingkat satu Paradise Deluxe mula dipenuhi sebaik saja selepas solat Isyak.

    Sebelum acara bermula, tayangan DVD video klip KKP-9 ditayangkan sebagai penyeri suasana.

    Video yang juga berlatarbelakangkan lagu-lagu nasyid menjadikan majlis terasa tenteram sambil melayari memori yang dilalui semasa bertugas di Bukit Keluang Beach Resort itu.

    Kak Lin (Dr. Azlin) kiri sekali dan Dr. Tuan Norizan, kanan sekali bersama keluarga turut menikmati suasana itu.

    Menu yang cukup enak disajikan menunggu masa untuk dijamah.

    Pengerusi Majlis yang merupakan Pengerusi PAPISMA Terengganu, Dr. Md Arif memulakan majlis dengan bacaan Al-Fatihah.

    "Berat tu memang berat, tapi kalau Terengganu diamanahkan lagi, saya sanggup memikul amanah itu!" Dr. Wan Mohd Razin yang merupakan Timbalan Pengerusi PAPISMA Terengganu, merangkap Pengarah KKP-9 menyampaikan ucapan sambil berkongsi pengalaman manis KKP-9.

    Naqib usrah umum PAPISMA Terengganu, Ust. Ismail Dagang menyampaikan ucapan.

    "Fuh! Sedap sungguh makanan kat sini... Buat makan acap-acap tak apa..." Mungkin itulah yang sedang diluahkan oleh Dr. Md Arif.

    "Tambah lagi. tambah lagi... kurang boleh order lain..." Dari kiri (bermula tudung coklat) Dr. Norhasimah Ismail (Setiausaha PAPISMA Terengganu), Dr. Najihah Mahfuzah, Dr. Fadhilah dan Dr. Nurul Atikah bersama anak-anak Kak Han.


    "Kalau nak makan dengan sudu, haah buat macam ni..." Bersungguh nampaknya Dr. Tuan Norizan (menghadap kamera bertudung gelap) mengambil lauk sambil diperhatikan oleh anak-anaknya.

    "Saya tambah dulu ni, lauk banyak lelaki sorang je ni..." Nampaknya Mr. Hussain (baju biru) sekeluarga dikhususkan mendapat satu meja eksklusif...

    "Ni macam meja VIP..." Sebenarnya tidak ada meja VIP. Tapi kebetulan para naqib PAPISMA Terengganu sampai awal, mereka duduk semeja untuk mudah berbual-bual sesama mereka. Kelihatan dari kiri, Ust. Bob (berkopiah putih dan berkemeja-T putih merupakan naqib usrah muslimin), Dr. Ilham, Dr. Roslan, ayah Ust. Ismail Dagang, Ust. Ismail Dagang (terlindung), Tuan Haji Sabri (suami Kak Lin), Ust. Ismail Osman (membelakangkan kamera, suami Ustazah Suhaimah - naqibah usrah muslimat) dan Dr. Wan Mohd Razin.

    "Makan sorang pun soranglah..." Dr. Termizy yang merupakan Timbalan Pengarah KKP-9 sampai lewat kerana on-call pada malam itu. Namun masih sempat meraikan majlis yang diadakan.

    "Eh... Sampai lewat, tapi dapat cenderahati awal..." Dr. Termizy menerima cenderahati. Mungkin mengutamakan kesibukan dan tugas, dibimbangi tak sempat menerima cenderahati dah dipanggil untuk bertugas semula.

    "Terima kasih ustaz." Dr. Norhasimah menerima cenderahati.

    "Hadiah ni mahal tau, jangan simpan je..." Dr. Fadhilah menerima cenderahati.

    "Ingatkan nak beri dua tadi..." Mungkin itu jenaka Kak Lin selepas menerima cenderahati.

    "Oh.. saya dapat juga ustaz?" Tn. Hj. Sabri ahli PAPISMA Bersekutu yang ringan tulang membantu dan menjayakan KKP-9 yang lalu turut diraikan dengan cenderahati.

    "Macamana pulak ana boleh dapat ni?" Ust. Ismail Dagang, naqib yang berjasa memberikan inspirasi. Menyampaikan ilmu dalam kesibukan berulang-alik antara Terengganu, Johor dan Brunei. Namun sebulan sekali tetap meluangkan masa bersama PAPISMA Terengganu.

    "Ana dapat juga?" Ust. Dr. Burhanuddin (Ust. Bob) turut diraikan kerana jasanya yang cukup banyak sejak sebelum PAPISMA Terengganu mempunyai organisasi lagi beliau telah menjadi naqib muslimin yang cukup konsisten.

    "Terima kasih bang..." Ustazah Suhaimah, isteri Ust. Ismail Osman (yang menyampaikan hadiah) sememangnya orang yang menjadi tulang belakang tarbiyah muslimat PAPISMA Terengganu.

    "Dah kenyang... kami nak balik!" Sebelum beredar, Kak Han (tengah) sempat posing bersama Kak Za (kiri, isteri Ust. Bob) dan Ustazah Suhaimah yang mesra dengan panggilan Kak Su (kanan).

    Kepada mereka yang tidak sempat menghadirkan diri pada malam itu, jasa mereka tetap dikenang. Cenderahati mereka akan disampaikan kemudian. Namun apa yang penting kebersamaan akan meningkatkan ukhuwah. Yang berat sama dipikul maka ia akan menjadi ringan. Penat lelah menggalas amanah tidak terasa apabila kejayaan yang ditempa. Apatah lagi ikhlas menjadi niat yang utama. Meskipun tidak mendapat sebarang penghargaan berharga di dunia, Allah yang Maha Kaya akan menyediakan ganjarannya di syurga... Amin.

    Post a Comment