Thursday, April 22, 2010

Riadah Menjana Ukhuwah

(Biro IT)

Setelah berehat sekian lama, akhirnya Papisma Terengganu kembali cergas dengan pelbagai aktiviti yang telah dirancang. Setelah pemilihan jawatan sesi 2010/2012 selesai pada 26/2/2010 yang lalu, Kepimpinan Papisma telah mengadakan beberapa siri mesyuarat dan brainstorming untuk menghasilkan dan memilih beberapa program terbaik bagi dilaksanakan untuk ahli dan masyarakat pada tahun ini, maka tanpa membuang masa aktiviti ukhuwah melalui riadah dimulakan.

Malam tadi merupakan kali ke-3 aktiviti riadah dilakukan. Kami memilih badminton kerana ianya mudah dan santai untuk dilakukan dengan masa pilihan ahli sendiri. Kehadiran seramai 8 orang ahli sekurang-kurangnya dapat memberikan ruang berinteraksi dan beramah mesra terutamanya antara ahli-ahli muda (adik-adik) dengan abang-abang senior.

Biro IT difahamkan terdapat ahli masyarakat yang ingin menjemput team Papisma Terengganu untuk mengadakan perlawanan persahabatan. Ini merupakan satu perkembangan yang baik memandangkan kita sekarang sedang berusaha menrapatkan jurang antara Papisma dan masyarakat. InsyaAllah perbincangan seterusnya akan dilakukan agar perlawanan persahabatan ini dapat direalisasikan.

Bagi pihak pimpinan Papisma Terengganu, Biro IT ingin menjemput lebih ramai ahli-ahli agar datang memeriahkan aktiviti kita. Kami faham akan kesibukan dan sesetengahnya tidak pandai bermain badminton, namun selagi kesibukan dilayan, kita tidak akan ada masa untuk melakukan kerja-kerja untuk beraktiviti. Kesibukan tidak akan habis, ia perlu diurus. Kalian merupakan golongan profesional yang pandai mengurus. Nah uruslah masa kalian agar kita dapat menjana ukhuwah melalui riadah. Riadah hanyalah alat untuk kita bertemu. Namun dengan cara begini, pertemuan kita menjadi lebih bermakna kerana kita dapat bertemu sambil beriadah dalam suasana santai dan boleh bergelak ketawa.


No comments: