Friday, November 28, 2008

Program Berkhatan Bersama Skuad Waja Berjaya

(Biro IT)

Kuala Terengganu, 28 Nov (Jumaat) - Alhamdulillah, program berkhatan yang julung-julung kali diadakan oleh Skuad Waja Kuala Terengganu telah berjaya diadakan hari ini di perkarangan Masjid Pengadang Baru. Program yang dianjurkan dengan kerjasama Papisma Terengganu itu telah berjaya mengkhatankan seramai 53 kanak-kanak di sekitar daerah ini. Program yang bermula kira-kira pukul 9 pagi itu telah disertai oleh 7 team tenaga pengkhatan dari Papisma Terengganu. Program sebelah pagi telah berakhir pada pukul 12.15 tengahari. Oleh kerana terdapat beberapa ibubapa yang terpaksa menghantar anak-anak mereka pada sebelah petang, maka program disambung semula pada pukul 2.15 petang selepas solat Jumaat dan berakhir kira-kira pukul 4 petang.

Antara tenaga Skuad Waja yang bertungkus-lumus menjayakan program tersebut ialah Pengerusi Skuad Waja sendiri, Ust. Al-Ghazali dan Bendaharinya, Sdr. Zaidan. Meskipun baru pertama kali menganjurkan program seumpama ini, namun mereka telah berjaya mengatur perjalanan program sehingga program bejalan dengan lancar dan tersusun. Tenaga Papisma Terengganu telah diwakili oleh Pengerusinya Dr. Roslan, Dr. Ahmad Faizal, Dr. Md. Arif, Dr. Rosli, Dr. Azmi dan selebihnya adalah Medical Assisstant (MA).

Dr. Roslan ketika ditemui mengucapkan rasa syukur di atas kejayaan program tersebut. Mudah-mudahan kerjasama yang positif akan terus diadakan pada masa-masa akan datang untuk kebaikan bersama.

No comments: