Monday, October 27, 2008

Bendahari Papisma Terengganu Kemalangan

(Wartawan Bebas)

K. Trg, 26 Okt - Bendahari Papisma Terengganu, Siti Nurain bt. Samwil, Pegawai Pemakanan Hospital Sultanah Nur Zahirah telah mendapat kemalangan pagi ini dalam perjalanannya ke tempat kerja dari rumah saudaranya di Besut. Kemalangan itu berlaku dekat Merang, Setiu setelah terlanggar sebuah motorsikal yang tumbang di tengah jalan kerana terlanggar babi hutan yang melintas. Akibatnya, beliau yang memandu sendirian itu tidak dapat mengawal keretanya dan terbabas lantas terlanggar pokok. Beliau yang tidak sedarkan diri telah dikejarkan ke Klinik Kesihatan Batu Rakit dan seterusnya dihantar ke Hospital Sultanah Nur Zahirah, Kuala Terengganu dengan menggunakan ambulan.

Alhamdulillah, beliau yang mengalami cerebral concusion dan bengkak di mata kirinya serta sedikit luka itu telah sedarkan diri ketika ditemui pada pukul 6 petang di wad 2CD. Pemeriksaan lanjut akan dijalankan oleh pihak hospital. Keluarganya di Negeri Sembilan yang mendapat tahu berita ini sedang dalam perjalanan ke Kuala Terengganu untuk melawat beliau.

Pihak Papisma Terengganu merakamkan takziah di atas apa yang berlaku. Serentak dengan itu, Potfolio Kebajikan telah melancarkan derma kilat untuk beliau. Bagi ahli yang ingin membuat kebajikan dengan melakukan derma ini bolehlah memberikannya kepada Setiausaha Papisma Terengganu, Dr. Shafinaz bt. Salehen.

No comments: